| by Kenneth Chase | 100 comments

BREAKING INTO THE ROOFTOP (Roommate Stories)


I’ve only lived in a college dorm for one semester. Person: But why though? What’s the point of doing that? For the experience of course. Cause it’s hard out there man. But wait! The whole process of moving into the dorm wasn’t all that easy. It literally costed me Trump’s arm and leg just to stay there for four months. Okay, maybe not literally… But it wasn’t like I was one of those rich hypebeast sneakerheads who could afford $10,000 shoes whenever. I get the struggle of trying to pay off living anywhere in the city. So I figured I should get my money’s worth and make my time there awesome and only awesome! So without further ado, let me introduce my three roommates don’t ask about the nicknames. This is diva. She’s the posh girl She loves chitter chattering on the phone late at night rating Disney guys out loud late at night [cough] and makeup if she’s watching this right now. She’d probably be saying Diva: oh my god. I’m so done And now she’s probably giggling. This is Megatron. She’s pretty chill overdoses on sarcasm but was done with our shit a long time ago and last but not least bubbles She’s giddy happy and one of the most positive people I’ve met She loves Korean dramas and told me she wanted to marry a hot Korean guy when she grew up at one point She wanted to be a maid because she loved cleaning but that was when she was a kid and her parents scolded her for having A dream jokes on them cuz she still loves cleaning so they can suck it (I don’t mean that) I was more than a week late from the other students from moving into the dorm So this was an unpleasant surprise for my roommates. The elevator was broken So I had to walk eight flights of stairs multiple times to get all the luggage from the car What the hell did I pay for? Elevator maintenance diva and bubbles greeted me from the couch As soon as I entered and insisted that they had helped me move my stuff see they were watching that’s So Raven Which is a pretty good show, so I don’t really feel like disrupting them I unpacked my things upstairs where I shared the room with Megatron. She wasn’t there at the time she came back later that night. [Tabbes] Hi Alrighty then she stared at the things I brought and setup huh? Oh, yeah this I got to make videos and stuff So I brought this whole microphone set up with the screen tablet and everything else. I forgot to bring my pen though [Megatron] You brought everything but the pen? then she stared at the two bowls and one plate I brought [Megatron] what are you gonna do with two bowls and one plate put potato chips in it? Where are your utensils? Are you gonna eat with your hands? Huh? she asked a lot of questions Also two balls in one plate sounds like the start of a bad porno. No, she’s right I don’t know why I Expected everything to already be here considered the amount paid I had to learn my lesson one way or another the next morning. I was feeling hungry I had a carton of eggs and a loaf of bread. Okay, cool. I’ll just cook some eggs Turn down the heat put the eggs in a pan and waited for it to sizzle until I could flip it But then I realized I don’t have anything to flip it with except my hand. Yeah No, I wish I could just flip it casually and get it back into the pan with my eyes closed, shit Guess I need to go to CVS or some place real quick to get some discount utensils So I just left the eggs sitting there miserably on its own and left by the time I came back Bubbles was sitting on the couch. [Bubbles] Is that your half raw egg chilling on the pan? She probably came home. So confused [Egg] Help me! [Bubbles] What the fuck? you girl got some weird ass looking eggs better not contaminate my food, though Or we gonna have some trouble around here. There was no spatula at CVS So I ended up half flipping my egg with a fork instead. I didn’t get the sunny side result. I wanted but some burnt scrambled looking dog food instead Fun fact I used the same frying pan to boil water because my ass forgot to bring all the utensils moving on I like to pretend I’m in a cheesy music video. Sometimes my bed was right next to the view of the city So, you know what, I would do almost every night, that’s wrong I would press my hand against a glass window put on my headphones and then it starts getting a little sentimental. ♫♪ But you’ll feel better when you wake up, swear to god i’ll make up, everything and more when i get back someday ♪♫ [Megatron] Hey! Hey! you’re dirtying up the window I can see you hand prints [Silence] [squeak] [Megatron looks at Tabbes in total disgust. ] Pretty sure right after I left she cleaned all of it with Windex and enjoyed her own view. on snowy days It gets especially worse because then I bring out the ultimate weapon my guitar. ♪♫ Look how they shine for you, and everything you do ♫♪ [Megatron] Yo! I’m trying to sleep here I gotta wake up in four hours you better go play in the bathroom or something Unfortunately, it’s just not the same serenading a toilet. What am I doing with my life? Here’s another thing about the window I slept next to it was nailed shut. There are always these little screws preventing anyone from opening it all the way I mean, I guess they did that because they didn’t want anyone to fall off accidentally But I wanted to enjoy the view straight from the rooftop. You feel me the one time I snuck out using a screwdriver Great, I broke it. Well, there’s no turning back now My roommates were panicking and telling me to hurry back inside So I did and what a bunch of poopers I decided to wait until they were all gone for the night to sneak out bring my pillow and blanket to the rooftop and Sleep there. I didn’t see any camera so I was good woke up the next morning stretch my arms feeling refreshed and I forgot I was surrounded by apartments in broad daylight people were probably looking at the window and thinking [Random Person] what’s that crazy bomb ass looking homeless girl sleeping on somebody’s roof top. Isn’t that illegal? Should I call the police? I should call the police [Silence] But I won’t cause that not work I wasn’t about to take any chances. I wasn’t ready to get kicked out under any circumstances So I rolled back into my dorm window like a donut. will I ever do this again? Probable. The first time we all actually hung out together as a group which was clearly a mismatch, by the way We decided to go to Duane Reade to buy some snacks and enjoy it back at the dorm It was interesting to say in the least first We had Megatron over here on one aisle comparing sizes of Kit Kats and figuring out what was more worth it for the price Even though the difference was like 30 cents apart. See I ain’t judging I just think it’s not worth taking 20 minutes to pick a bag of candy. Listen. It’s not that serious Let’s just pick one and go Shh, let me figure this out. I look away for one second I look back and she’s being extra This girl dead ass just sat on the floor and took out a calculator to compare unit prices like this was math class or some shit [Tabbes] you cannot be fucking serious right now. Do you? Do you just carry that around everywhere? [Megatron] I don’t expect normies to understand. I look to my left and see Diva taking snapchat selfies trying on all the Halloween masks in the store. [Diva] Oh my gosh. I look so pretty [Tabbes] Why do you need a hot dog filter for this? [Diva] duh? Cuz it makes you look skinnier. [Tabbes] Wait, really? [Diva] No, the dancing hot dog is just the hot dog. I can’t believe you actually believe that you stupid cinema Oh my gosh, let me try the flower crown on this mask [Snap] this Is so fetch, I’m totally gonna share this with my friends my god It’s like the first time you’ve been to a pharmacy the employees were eyeing us Suspiciously now and waiting for us to leave the store while this crazy hoopla was going on in the background But fortunately bubbles was also catching on Megatron was still sitting on the floor wasting her brain cells on two kit kats that were pretty much the same size I went over to her and offered to buy the bigger bag because we were not about to hit the 30 minute mark on this Drugstore math session she swiped both bags and took off as fast as Usain Bolt yelling I’m gonna buy it myself .Bruh. what just happened what she flipped me off like that. Why is she running? The guy looked like he was gonna kick us out of the store any second now So I rushed to diva took her mask off and pushed a Megatron to the cashier to buy the bag of Kit Kats and left We didn’t have much to say after leaving the store since there was not much self-awareness going on But I knew from that point this group was gonna be fun as hell to hang around with we all had our share of causing troubles Individually like that one time I literally ditched my roommates were Panicking because I was missing for half an hour when I was actually just being a fat ass and eating a hotdog at Costco food Court that story’s gonna be saved for the next video since I have more to share. Soooooo see you all next time [Tabbes outro]

100 Comments

Tabbes

May 5, 2018, 5:28 am Reply

THANKS for the positive feedback, really appreciate all your comments (though I don't respond a lot, I try to read most of them) Many of you seem to relate with Megatron in this video and Ima let her know that lol. I also finished writing the script for the next roommates video and it seems like as of now, there's gonna be a part three for this.

One more thing. Some of you have been saying the discord link is broken (server code is "tabbes"). Can you all confirm that here?

Mika Run

Aug 8, 2019, 3:08 pm Reply

Does anyone else notice that she called BTS’s mv “cheesey”

abdi 2885

Aug 8, 2019, 4:13 pm Reply

Should've bought the Shrek mask

Limited_Mxrcus

Aug 8, 2019, 6:48 pm Reply

I saw you at the pharmacy lol.

Caryn Parker

Aug 8, 2019, 10:28 pm Reply

That face tho ????????????????

OnlyLlamaLiam

Aug 8, 2019, 11:20 pm Reply

Omg I love eden

Tøkø_ Tønadõ

Aug 8, 2019, 3:09 am Reply

Hey hey YOUR DIRTYING UP THE WINDOW PUTS FOOT ON WINDOW

Nct Trash

Aug 8, 2019, 3:54 am Reply

Yesssssss

Lizza en axion

Aug 8, 2019, 4:13 am Reply

3:41 that happend to me one's in my cousins house and I freaking did the same thing XD

rubi clardi

Aug 8, 2019, 4:32 am Reply

so, what about the nicknames (the ones you told us not to ask about)?

見せるCattery

Aug 8, 2019, 4:56 am Reply

I'm probably like bubbles ?

Kevin Ruiz

Aug 8, 2019, 5:11 am Reply

I fucking love Coldplay

kiwixxkookie

Aug 8, 2019, 5:27 am Reply

did bubbles like just kdramas or kpop too?

Bella Animates

Aug 8, 2019, 5:53 am Reply

1:23 *causally slides down the stairs*

zahraa aldukhaile

Aug 8, 2019, 9:27 am Reply

“Sounds like a bad porno” lmao ?

Scarlet 1902

Aug 8, 2019, 10:24 am Reply

3:20 BTS

Free Fainted

Aug 8, 2019, 6:06 pm Reply

omg 3:40

Eliza B

Aug 8, 2019, 6:58 pm Reply

4:14
My mom scolding me for hitting my sister even though she bit me on my hand

Pearse McLarnon

Aug 8, 2019, 7:25 pm Reply

Your hilarious ???????????????????

Victoria Matalenas

Aug 8, 2019, 7:42 pm Reply

Megatron reminds me about how many time i over dose on sarcasum

BROKEN wing H

Aug 8, 2019, 9:02 pm Reply

Is Megatron still single? ?, I am called sometimes Maximus prime.

Awhi Komene

Aug 8, 2019, 9:49 pm Reply

What's the song from 3:40

Kenneth anderson

Aug 8, 2019, 10:20 pm Reply

):o}

sydney_ lived

Aug 8, 2019, 12:18 am Reply

Megatron is a mood

JustPlainSari

Aug 8, 2019, 1:44 am Reply

I stayed at a dorm for a year and a half bc it was the only way i could get my own room, bc i lived in the goddamn living room all through high school. But it was only paid bc me, my mom, gma, and stepdad worked to pay off the tuition for the dorm. Then shit happened with my mental health and i lost a scholarship and a grant so staying for another year was impossible, but it was a fun experience and i only had 1 shitty roommate for half the summer. Thankfully my tia and cousin moved out and now i have the biggest room in the house that i painted blue and turned into basically a studio apartment for minimum contact to the outside world

Brooke Ryan

Aug 8, 2019, 1:50 am Reply

did anyone even metion bts?

Gisselle

Aug 8, 2019, 1:53 am Reply

I relate to Megatron. I like to see which deal is better ?

Etn Theorist

Aug 8, 2019, 4:14 am Reply

4:00 what song is that

Hayden Ruis

Aug 8, 2019, 4:39 am Reply

You’re a beautiful singer

Aralez Dawn_27

Aug 8, 2019, 9:57 am Reply

Oh ma gosh did ya sing yellow by Coldplay ?!! I’m sorry it’s just that my mom fan girls over it ???

Goddess of Tears & Love

Aug 8, 2019, 12:14 pm Reply

The bubble girl is soo me lool

love is life love everyone

Aug 8, 2019, 12:33 pm Reply

I relate to bubbles. I am an EXTREME kdrama or anything korean fan. Like i even learnt the whole language just to understand what those actors were saying. Only bubbles can understand me…

love is life love everyone

Aug 8, 2019, 12:33 pm Reply

Also was the name of the song like i wanna download it.

love is life love everyone

Aug 8, 2019, 12:42 pm Reply

Nvm got it

Soul Raisin

Aug 8, 2019, 1:17 pm Reply

"It's just not the same serenading a toilet."

Lily Meredith

Aug 8, 2019, 2:35 pm Reply

5:34 I do that everytime… like…. EVERYTIME

Professor McGonagall Minerva

Aug 8, 2019, 3:09 pm Reply

I LOVE HOW SHE RUBED HER FOOD ON THE WINDOW

Diamond X

Aug 8, 2019, 3:26 pm Reply

3:38 is sooo me bro I peep a little that how funny that is ????

Boujee thottie

Aug 8, 2019, 3:48 pm Reply

3:32 i love that part lmao

Maja The drawer

Aug 8, 2019, 3:58 pm Reply

I like megatron

AlexChoosesRandom Classic

Aug 8, 2019, 5:40 pm Reply

THIS VIDEO WAS EDITED

Kahoas Angeles

Aug 8, 2019, 7:29 pm Reply

Yup your right a definitely bad porno

Aquamarine Thibeau

Aug 8, 2019, 8:52 pm Reply

Is that The Eden Project I hearrrrr

Denise Leyva

Aug 8, 2019, 9:58 pm Reply

Yes this video is a mood and yes the bangtan boys frigin yes

IS KAIO

Aug 8, 2019, 12:07 am Reply

Tabbes:puts foot on window*

Me EATING cause im dumb:chokes*

Gabriela Bueno

Aug 8, 2019, 1:11 am Reply

3:21
2017 me- wtf is this.
2019 me- screaming in korean

Joel Bulger

Aug 8, 2019, 3:41 am Reply

Your awesome

TheWanderer

Aug 8, 2019, 6:53 am Reply

3:33 you like this song to toooo? o:

Gg gacha

Aug 8, 2019, 6:32 pm Reply

Will draw for takis

~Mood~

Edit: 1 hour later I GOT TAKIS MA DUDEEEE

Enginerd108

Aug 8, 2019, 8:32 pm Reply

Megaton is ma spirit animal!

Josiah Oatman

Aug 8, 2019, 10:11 pm Reply

Diva???? I can tell why she is named that

Brent couillonneur

Aug 8, 2019, 10:26 pm Reply

YOUR MY DREAM GRIL I LOVE YOU

Mollie C

Aug 8, 2019, 10:36 pm Reply

When you relate to bubbles and kdramas ?

skelitonboy2010_YT

Aug 8, 2019, 11:08 pm Reply

Who else eat 3:33 looked up the song

Emerald Videos 8D

Aug 8, 2019, 11:32 pm Reply

That hand on the window thing with music os actually pretty cool

dynastyloveyou

Aug 8, 2019, 11:46 pm Reply

2:30 u didn't have to flip the egg lol. it would just be a sunny side up egg that way

Agent Umbra

Aug 8, 2019, 1:45 am Reply

The whole "pretending to be in a music video thing" I kinda do something similar when I listen to music but I pretend to be in a anime fight scene

Jessica ohwell Clara

Aug 8, 2019, 2:40 am Reply

Bro I’m kinda like bubbles because we both like k dramas

Boo Idk

Aug 8, 2019, 2:41 am Reply

Tabbes: has a window a size of a bed
Me: gets jealous
Later in the vid
Me: Wut the window was smaller!? …
Tabbes: get rekted

Seeya Sia

Aug 8, 2019, 2:58 am Reply

So no ones gonna talk about Bubbles’ facial reaction to the egg? Ok lol

Zaina Zammit

Aug 8, 2019, 10:52 am Reply

Did someone else see BTS? ARMY

Ambipie

Aug 8, 2019, 5:24 pm Reply

Why she cookin Gudetama up in there?

Kelea Ntsoe

Aug 8, 2019, 10:24 pm Reply

Bubbles is my spirit animal

Christopher Lamoureux

Aug 8, 2019, 11:44 pm Reply

3:33 What is the song?

AnimePug

Aug 8, 2019, 2:40 am Reply

Your roommates are party poopers for not letting you go on the rooftop!

Panda Tube

Aug 8, 2019, 2:09 pm Reply

Actually you’re 3rd roommate can be nicknamed as miss cleaner. To me

Fiery Pikachu

Aug 8, 2019, 2:25 pm Reply

I remember in my 4th grade class wen the teacher got a phone call she said bubbles! I didn’t like it

Steve Kim

Aug 8, 2019, 5:40 pm Reply

Hey, Bubbles, want to marry a hot korean dude…? Go watch some DAMN Bts…

LIsa Hadley

Aug 8, 2019, 5:41 pm Reply

whats's porn

Jerry Animation

Aug 8, 2019, 7:00 pm Reply

The hell

Clarity Animations

Aug 8, 2019, 8:07 pm Reply

3:33 What is the song name

Fairy FoxX

Aug 8, 2019, 8:38 pm Reply

II'm

Arianna Rodriguez

Aug 8, 2019, 11:36 pm Reply

I can honestly relate to Megatron, she’s just like me
A sarcastic hOoMan

V. Ene

Aug 8, 2019, 12:24 am Reply

LMAOO wake up really is such a cry song™️

hehehehe37 1

Aug 8, 2019, 2:41 am Reply

3:49 Me Wenever My Brother Eats My Mac & Cheeze AND Whenever I See Something Cool But I Cringe

Loi G Danny

Aug 8, 2019, 5:49 am Reply

Megatron sounds like my sister

Shelby Kellems

Aug 8, 2019, 2:32 pm Reply

Omg I felt that when you played wake up lol

Youtube Brant

Aug 8, 2019, 3:46 pm Reply

If your wondering what music was at 3:30 just look up “EDEN – Wake up” your welcome ?

WoodDe Woop

Aug 8, 2019, 8:49 pm Reply

4:07 WHO THE HELL IS SINGING? THAT IS AMAZING

Kiwizoid Gacha

Aug 8, 2019, 9:13 pm Reply

Stop trying to make fetch happen Diva

Erin Mendoza

Aug 8, 2019, 9:33 pm Reply

The music part, SAME.

CvijetZivota

Aug 8, 2019, 10:38 pm Reply

lol, that video Coscow's food quart well never happening ay?

LarryEddie

Aug 8, 2019, 1:17 am Reply

OMG! NO WAY! THAT SAME BATHROOM SHE USED IN THAT VIDEO IS IN MY APARTMENT! THE PART WHERE SHE PLAYED GUITAR IN THE BATHROOM!

Golden Lily Gacha

Aug 8, 2019, 6:53 am Reply

I loved this! I was literally laughing until I couldn’t breathe!

I have asthma

I luv taekook

Aug 8, 2019, 9:49 am Reply

Did Anyone see this? Bts? ARMY'S? HELLO? YOUNG FOREVER?!?!?!??!?!?!?!

Tamashī Lambrecht

Aug 8, 2019, 10:00 am Reply

Lol she just puts both of her feet and her other hand on the window

Alyvia Hodges

Aug 8, 2019, 4:45 pm Reply

You have some good taste in music

Keira Films

Aug 8, 2019, 6:44 pm Reply

I….. saw…… BTSSSSSS MSIXMSOAOANEDINFIXANDBVISNAO

Gamer Reyes

Aug 8, 2019, 7:48 pm Reply

You poor soul, who hurt you?!?!?

HOTPOCKETGRENADES

Aug 8, 2019, 8:50 pm Reply

θ
<
θ

Yep its Marcry

Aug 8, 2019, 2:21 am Reply

I M G O N N A B U Y I T M Y S E L F

Wolfninja_680 Shi

Aug 8, 2019, 3:03 am Reply

I laughed so hard when she made her roommate mad LOL

Monica Jenner

Aug 8, 2019, 3:33 am Reply

Where is the Costco hotdog video?!

シ ʟᴜᴄᴀ Pᴇɴsʟɪɴ

Aug 8, 2019, 1:48 pm Reply

She said: ???

Wolfninja_680 Shi

Aug 8, 2019, 3:23 pm Reply

Tabbes better smash her with the guitar when you triggered her

Taco is good

Aug 8, 2019, 5:46 pm Reply

4:54 honginana hinginana digininana squash banana

Mr.chair

Aug 8, 2019, 7:53 pm Reply

Are you sure the manager was watching you like hes about to kick you out because it sounds like he was look at your (demonitzed)

Pika Dragon

Aug 8, 2019, 10:36 pm Reply

BTS that want I all ways do this love you UwU

Little Crazy

Aug 8, 2019, 10:43 pm Reply

Oooommmmmmgggggggg datsss fannny

Wolfie FlippaclipArt

Aug 8, 2019, 8:47 am Reply

Oof the foot

Leave a Reply